Хто очолить нову українську церкву?
Останніми днями напередодні Об’єднавчого Собору, який має відбутися 15 грудня і стати однією з визначальних віх в українській історії, в соцмережах усе частіше обговорюються уставні положення майбутньої церкви та ім’я її майбутнього лідера.
Насправді, всі добре розуміють, що те, що запропонував Фанар (будемо вважати, що інформація щодо проекту Статуту української церкви достовірна й не є категоричною умовою надання Україні Томосу) нічого образливого для майбутньої церкви не має. Бо, справді, справа не в назві, а в свободі. Якщо точніше, то в незалежності від Москви і від РПЦ.
Якщо навіть у якихось деталях – хай і дуже суттєвих! – молода церква на початку й залежатиме від Константинополя. Врешті, згодом змінити статут і перейменувати себе чи свого ієрарха значно легше й простіше, що й демонструє історія створення незалежних православних церков інших країн.
Читайте також: Який греко-католицький досвід варто перейняти українським православним
Хочеться сподіватися, що це не стане перепоною для об’єднання й проголошення єдиної автокефальної церкви.
Взагалі наступний етап – обрання лідера церкви – мав би бути теж другорядним, бо це теж не є визначальним.
Якби не особа патріарха Філарета, якого обійти й не помітити було б просто несправедливо. Адже саме він всі ці роки незалежності очолював оборону української церкви й був постійним генератором ідеї автокефалії. Скажемо чесно: в країні немає авторитетнішого релігійного діяча. Особи котра всі ці роки витримала шалену атаку образ і кривд, сформувала молоду плеяду власне українських священників, сформувала основу української православної церкви. І привела своїх послідовників до успішного фіналу.
Читайте також: Філарет: Після автокефалії в Україні не буде московського духу
Тому під час виборів лідера нової церкви обійти владику Філарета було б не тільки несправедливо, а й нечесно. Тому треба сподіватися, що ієрархи трьох конфесій, котрі зберуться на Собор і започатковуватимуть нову сторінку в українській історії, не забудуть, що в основі християнства лежить моральна доктрина, моральний імператив. І починати історію з нехтування цього імперативу було б великою помилкою. Чи не так?
Підписуйся на сторінки UAINFO у Facebook, Twitter і Telegram
Повідомити про помилку - Виділіть орфографічну помилку мишею і натисніть Ctrl + Enter
Сподобався матеріал? Сміливо поділися
ним в соцмережах через ці кнопки