Стародавня величезна мозаїка надихнула турків на будівництво розкішного готелю-музею. ФОТО
В Анталії (Туреччина) завершилося будівництво унікального готелю, який прославився завдяки чудовій знахідці. Нею виявилася давня мозаїка часів Олександра Македонського, яку виявили під час копання котловану.
Як пише портал Novate, цей артефакт виявився настільки дивовижним, що було вирішено звести готель-музей, у якому мозаїка збереглася б у незмінному вигляді. І це не єдина знахідка, якій дали другий шанс, органічно інтегрувавши в сучасну архітектурну споруду, інформує UAINFO.org.
В Антіохії (після VI століття – Антакья), яка згідно з давніми джерелами була відома як четверте за величиною розвинене місто у стародавньому світі (за часів правління Римської імперії) досі знаходять унікальні артефакти. Останньою зі значних знахідок стала великих розмірів мозаїка, вік якої перевищує 2,3 тис. років.
Читайте також: В Турции нашли 400 каменных гробниц, которым 1800 лет
А сталася ця подія завдяки будівництву готелю, який вирішили звести неподалік одного з найважливіших місць паломництва християнського світу – печерної церкви Святого Петра. У 2009 р. інвестор, який побажав побудувати ультрасучасний п'ятизірковий готель, отримав усі дозвільні документи та розпочав реалізацію проєкту.
Але тільки підрядники почали рити котлован, було знайдено стародавні артефакти, через що Рада з охорони культурних та природних цінностей зажадала від інвестора зупинити будівельні роботи та розпочати наукові археологічні розкопки. Для цього було створено науковий комітет з міждисциплінарної групи експертів, що включав археологів, мистецтвознавців, реставраторів та архітекторів, які вели активні роботи до кінця 2010 року.
За період розкопок було виявлено значну кількість старожитностей, що належали різним цивілізаціям. Після їх дослідження стало ясно, що будувати звичайну будівлю на цій землі було б блюзнірством, та й муніципалітет ніколи б не дав такого дозволу.
Читайте також: Ученые рассказали о найденном в Иране древнем подземном городе
Команді дослідників з 200 осіб знадобилося півтора року, щоб завершити розкопки, але їхній «улов» здивував увесь світ. У цьому місці було знайдено артефакти, що належать до 13 різних культур, серед яких найбільш значущими є: руїни римської лазні, частина громадського будинку з колонами, статуя Ероса (грецького бога кохання), масштабна мозаїка (площа, що збереглася, – 836 кв. м), пошкоджена коливанням ґрунту під час землетрусів. Усього ж було знайдено близько 30 тисяч артефактів, які стосуються як початку нашої ери, так і більш раннього періоду.
Ця мозаїка на цей час є наймасштабнішим полотном давнини, на якому зображені не лише геометричні малюнки та квіткові мотиви. Найбільший ефект на вчених справили сцени, що зображують купання Пегаса, а також яскраві панно, присвячені музам. Особливо вражає мозаїка Мегалопсихії в оточенні птахів, яка в давнину вважалася втіленням великодушності.
Мегазначущі знахідки просто зобов'язували власника майбутнього готелю, представників сім'ї Асфуроглу, відмовитися від попереднього проєкту та розробити новий. Для реалізації нової ідеї, в якій мали бути повністю збережені знайдені старовинності, інвестори звернулися до турецького архітектора Емре Аролату. Саме йому вдалося створити найприйнятніший варіант, який передбачає повну безпеку артефактів, які не можна ні закривати, ні переносити. При цьому йому вдалося гармонійно інтегрувати рідкісні старовинності в сучасну будівлю.
Щоб повністю убезпечити артефакти, довелося встановлювати будівлю не на фундамент, як це планувалося раніше, а підіймати на колони. Усього знадобилося 66 композитних опор діаметром 1,2 м кожна, на яких були створені багаторівневі крупнокомірчасті ґрати, що дозволяють і утримувати конструкцію будівлі, і підтримувати потрібний температурний режим, і залишити прольоти, щоб надбання людства міг бачити кожен.
Завдяки такому дизайнерському рішенню складається враження, що готель ширяє над землею, де приховані унікальні знахідки.
Читайте також: В Турции появится "пятизвездочный" туристический поезд
Якщо говорити про конструктивну відмінність цієї будівлі від традиційних споруд, то головне, що впадає у вічі, – це відсутність фасаду. У цьому варіанті розробники передбачили модульне будівництво, поділене на 4 рівні.
Перший рівень – це музейна частина об'єкта, яка має скляну огорожу та перекриття, щоб пил, волога та температурні коливання не пошкодили артефакти, що багато століть перебувають без доступу повітря та впливу погодних умов. Історичні знахідки стали головною родзинкою готелю, що дозволяє його гостям максимально близько доторкнутися до культури відразу кількох цивілізацій, не завдаючи їм шкоди.
Другий рівень відданий під зони загального користування – вестибюль, лаунж-зони та ресторан. При перебуванні в будь-якому з цих приміщень створюється враження левітації над музейною частиною, де знаходяться археологічні знахідки. Для забезпечення максимального огляду на цьому рівні передбачені тераси, що поєднують усі зони.
На третьому рівні розташовані модульні готельні номери, яких замість 400, що планувалося до виявлення артефактів, вдалося розмістити лише половину.
Модульні блоки четвертого рівня, заховані під масштабним навісом, призначені для облаштування тренажерних залів, розкішного СПА-центру та спільних місць відпочинку. А приміщення, розташовані на ньому, планують використовувати як оглядовий майданчик, панорамний ресторан, танцювальний майданчик та кілька конференц-залів.
Будівництво унікального готелю-музею зайняло понад 10 років. На його створення було витрачено понад 120 млн доларів, але попри такі грандіозні витрати та збільшення раніше виділеного бюджету, інвестор задоволений результатом.
Доторкнутися до культурної спадщини різних епох зможуть не тільки постояльці готелю, що отримав назву The Museum Hotel Antakya. Власники подбали про організацію відкритого доступу до артефактів для всіх охочих, чи то жителі, чи гості міста. Для цього було створено прямий перехід із рівня музею на вулицю Куртулу, що є основною ланкою, що поєднує історичну частину з міським центром.
Також варто згадати, що проєктом передбачена розгалужена логістична мережа, що складається з підвісних мостів та пандусів, що дозволяє відвідувачам побачити артефакти зблизька без будь-якого фізичного контакту.
Повідомити про помилку - Виділіть орфографічну помилку мишею і натисніть Ctrl + Enter
Сподобався матеріал? Сміливо поділися
ним в соцмережах через ці кнопки