MENU

Що відбувається в районі лівобережного плацдарму ЗСУ і про що свідчить нове розширення медіаімперії Газпрома – ISW

485 0

Українські сили продовжують бої в районі села Кринки на лівобережжі Херсонської області та, ймовірно, досягли незначного просування. Тим часом нові активи компанії Gazprom Media Holdings можуть вказувати на можливе зростання впливу Олексія Міллера.

Про це йдеться у новому зведенні Інституту вивчення війни, інформує UAINFO.org з посиланням на NV.ua.   

16 листопада ЗСУ продовжували масштабніші, ніж зазвичай, операції на лівому березі Херсонської області та, схоже, дещо просунулися поблизу села Кринки (30 км на північний схід від Херсона, 2 км від Дніпра). Опубліковані 15 листопада геолоковані кадри показують удари російських військ по українських позиціях у північно-східній частині Кринок. Як відзначають в ISW, це свідчить, що українські сили, ймовірно, просунулися в цьому районі. Один з російських «воєнкорів» стверджував, що бої тривають біля Пойми, Піщанівки та Кринок. Також у російських джерелах стверджується, що ЗСУ нібито здійснили невдалу спробу висадки десанту в районі Антонівського автомобільного мосту та залізничного мосту в шести кілометрах на схід від Антонівського мосту.

Читайте також: Офіційно. ЗСУ підтвердили закріплення на плацдармах на лівому березі Дніпра

Аналітики звернули увагу на повідомлення про те, що російська окупація знову призвела до часткового блекауту на Запорізькій АЕС. За даними компанії Енергоатом, відбулося знеструмлення на шостому енергоблоці ЗАЕС, внаслідок чого запустилися дизель-генератори і системи безпеки, які працювали 90 хвилин. З цього приводу ISW нагадує, що звіти України та МАГАТЕ вказують на те, що присутність Росії на ЗАЕС та контроль окупантів над станцією посилюються, а отже подібні збої можуть лише загострюватися в умовах подальшої російської окупації ЗАЕС. 13 листопада МАГАТЕ оголосило, що його представники відвідали російський «навчальний центр» на ЗАЕС на початку листопада і що російське агентство ядерного регулювання Ростехнагляд встановлює постійну присутність на ЗАЕС. В ISW попереджають, що такі повідомлення вказують на «нормалізацію» російської окупації ЗАЕС, навіть попри вже задокументовану безрозсудну поведінку російських військ поблизу станції. Аналітики нагадують, що окрім нещодавніх проблем у роботі станції, ще влітку-восени 2022 року росіяни розгорнули військову техніку всередині об'єктів ЗАЕС та на станції. Від початку окупації Запорізької АЕС росіянами там сталося вже сім повних блекаутів.

Читайте також: Експерти ISW пояснили, що означає "скасування" відходу росіян у Херсонській області 

Gazprom Media Holdings, дочірня компанія російської державної енергетичної компанії Газпром, 16 листопада оголосила про придбання 51% акцій великого російського блогерського агентства Insight People — ймовірно, намагаючись розширити свій і без того широкий контроль над російським медіа-простором, наголошують аналітики ISW. Gazprom Media Holdings вже володіє російською платформою потокового відео RuTube, російською соціальною мережею ВКонтакте, а також кількома відомими російськими телеканалами та радіостанціями. Gazprom Media очолює Олександр Жаров, який раніше обіймав посаду голови Роскомнагляду з 2012 по 2020 рік. А багаторічний глава Газпрому Олексій Міллер має соратників у різних владних структурах, а нещодавні медіапридбання Gazprom Media вказують на можливе зростання впливу Міллера, вважають в ISW. Міллер є давнім соратником Володимира Путіна і, ймовірно, має зв’язки з колишнім головою Федеральної служби безпеки (ФСБ) Росії та секретарем Ради безпеки Миколою Патрушевим, оскільки сини Патрушева раніше займали керівні посади в Газпромі, відзначають аналітики.

Російський диктатор Володимир Путін нагородив відомого російського «воєнкора» Михайла Звінчука, засновника Telegram-каналу Рибар (Rybar), державною відзнакою. Він отримав орден За заслуги перед Вітчизною ІІ ступеня за підтримку російського повномасштабного вторгнення в Україну. Аналітики ISW нагадують, що канал Звінчука висловлював і критику воєнних дій Росії (як правило, за недостатність зусиль та повністю підтримуючи війну — прим. ред.), тож його нагородження, ймовірно, є частиною давніх зусилля Кремля у спробі зробити «воєнкорів» лояльними до Кремля. Раніше Путін вже залучав Звінчука до кремлівської робочої групи з питань мобілізації 20 грудня 2022 року, що, за оцінкою ISW, було першою узгодженою спробою диктатора відновити контроль над тією частиною російської аудиторії, який шукає інформацію про висвітлення війни в Telegram незалежно від російських державних ЗМІ. Канал Рибар наразі має понад 1,2 мільйона підписників. Розслідувачі видання The Bell повідомляли, що спочатку канал був особистим блогом з моменту його створення в 2018 році - доти, доки Євген Пригожин не почав спонсорувати канал (ймовірно фінансував його з 2019 по 2021 рік). Нагорода Звінчука також, ймовірно, є спробою заохотити інших «воєнкорів» запропонувати свою лояльність путінському режиму в обмін на підтримку та визнання з боку Кремля, вважають в ISW.

Підписуйся на сторінки UAINFO FacebookTelegramTwitterYouTube

NV.ua


Повідомити про помилку - Виділіть орфографічну помилку мишею і натисніть Ctrl + Enter

Сподобався матеріал? Сміливо поділися
ним в соцмережах через ці кнопки

Інші новини по темі

Правила коментування ! »  
Комментарии для сайта Cackle

Новини