MENU

Оце так ушанував: Зеленський удвічі збільшив кількість полеглих "кіборгів"

1950 1

16 січня у Facebook президент України відзначив захисників Донецького аеропорту – "кіборгів". Своє повідомлення Володимир Зеленський закінчив реченням: "Дві сотні "кіборгів" заплатили життям за свій подвиг і за те, щоб довести: ми не віддамо жодного клаптика української землі", пише для "Тижня" Ярослав Тинченко

Коментуючи президента України, більшість медійних агенцій додали фразу: "Захищаючи Донецький аеропорт, загинуло понад 200 українських воїнів, поранено більш ніж 500. Багато з них нагороджені державними нагородами, деякі – посмертно".

Водночас ще ранком 16 січня на офіційному порталі Міністерства оборони України було оприлюднено інші дані: "За весь час оборони Донецького аеропорту загинуло понад 100 українських військових, близько 440 зазнали поранень. Багатьох із них відзначено державними нагородами, деяких, на жаль, посмертно".

Дані Міністерства оборони України – це результат ретельної звірки бойових донесень, списків, документів, матеріалів медичних закладів та іншої  службової інформації.

Читайте також: Страшний вирок: що засвідчила реакція Зеленського й Ко на загибель Коростельова

До того ж у цих цифрах відображено не лише загиблих і поранених безпосередньо на території Донецького аеропорту, а й у боях за прилеглі опорні пункти – на "Зеніті" (військовій частині Повітряних сил ЗС України, яка прикривала ДАП із повітря), а також під "Монастирем" – звідки загарбники обстрілювали "кіборгів", із нього наші воїни намагались їх вибити у відчайдушному штурмі.

Цифрою у 100 ("понад 100") загиблих послуговуються вже кілька років і Міністерство оборони України, і більшість вітчизняних медійних агенцій. Цілком несподівано Зеленський у своєму фейсбучному повідомленні збільшив кількість загиблих "кіборгів" рівно у два рази.

Звідки ж президент України взяв цю цифру?

Знайти було не складно: це стаття в російському варіанті Вікіпедії під назвою "Бои в Донецком аеропорту". У розділі "Потери" зазначено: "По данным Украины: (за все время боев) более 200 человек погибло, около 500 раненых".

Що цікаво, одразу за цією фразою є примітка з посиланням на джерело: "Понад 200 українських бійців загинуло в боях за донецький аеропорт – військовий експерт. Телеканал новини "24" (23 января 2015). Дата обращения 9 октября 2017".

Читайте також: Інформаційна війна: Зеленський і Ко просто перестануть стріляти?

Іншими словами, у Facebook президент Зеленський наводить дані, які навіть російські редактори Вікіпедії не перевіряли вже понад два роки.

Якщо детальніше казати про цифри, наведені в російській версії статті, то їх свого часу оприлюднив не військовий експерт, а якийсь невідомий персонаж, який іще в січні 2015-го вирішив пропіаритися на темі "кіборгів". І дані щодо втрат він узяв просто "зі стелі".

Водночас в українському варіанті статті "Бої за Донецький аеропорт" наведено цифри, які цілком відповідають офіційним підрахункам: загинуло 100 осіб, поранено – 440.

Зрозуміло, що повідомлення для президента писав не сам він, а його помічники. Мало того, що вони віддають перевагу російськомовним джерелам і використали застарілі й некоректні дані російської Вікіпедії, так ще й перебувають поза межами українського інформаційного простору. Адже із самого ранку 16 січня на багатьох медіаресурсах знову повторили цифру про понад 100 загиблих і 440 поранених.

Підписуйся на сторінки UAINFO у FacebookTwitter і YouTube

Ярослав ТИНЧЕНКО


Повідомити про помилку - Виділіть орфографічну помилку мишею і натисніть Ctrl + Enter

Сподобався матеріал? Сміливо поділися
ним в соцмережах через ці кнопки

Інші новини по темі



Правила коментування ! »  
Комментарии для сайта Cackle

Новини