MENU

Дубілета запідозрили в "перепису населення" шляхом множення чисел Держстату на 0,888

516 1

Дубілета запідозрили в "перепису населення" шляхом множення чисел Держстату на 0,888

Громадська організація "Український центр громадських даних" допускає, що електронний перепис населення, проведений міністром Кабінету Міністрів Дмитром Дубілетом, був зроблений простим множенням на 0,888 даних Державної служби статистики.

Про це йдеться на сайті Українського центру суспільних даних.

Нещодавно Кабмін з великою помпою оприлюднив дані про чисельність населення України, з розбивкою за регіонами, з деталізацією за віком і статтю і тд. Одним із аргументів на користь такої "оцінки", а не традиційного перепису за стандартами ООН, було здешевлення та використання сучасних технологій, поєднання даних різних реєстрів і тд. 

Одним із методів було заявлено "Комбінований метод оцінки чисельності наявного населення (дані статево-вікової структури населення + дані реєстрів)". 

Про цей метод відомо, що: 

– Вираховувалися частки населення за статево-віковою структурою за даними Держстата та державних реєстрів

– Із даних Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування визначалася чисельність осіб віком 60+ з урахуванням пенсіонерів із ОРДЛО, які приїжджають по пенсії

– Дані щодо чисельності осіб віком 60+ екстраполювалися на дані статево-вікової структури

Статево-вікова піраміда Дубілета

Важко пояснити причину такого бажання, але вирішили ми подивитися, наскільки статево-вікова структура населення, представлена в "Оцінці…", корелює із даними, що опубліковані на сайті Державної служби статистики України.

Отримавши дані, що лежать у вільному доступі на сайт Держстату (Таблиця: 0204. Розподіл постійного населення за статтю, віковими групами та типом місцевості), ми їх згрупували за віковими групами, зазначеними у презентації п. Дубілета:

  • Діти: 0-14 років
  • Ранній працездатний вік: 15-24 роки
  • Основний працездатний вік: 25-54 роки
  • Зрілий працездатний вік: 55-64 роки
  • Літні люди: 65 років і старше

Результат можна побачити у таблиці.

Потім узагальнені за віковими групами дані ми співставили із показниками з презентації Дубілета. Відразу якось дивно вразило практичне однакове співвідношення між статево-віковими групами – що становить близько 88,8% (дані Дубілета від даних Держстату).

І тут закралася підозра. А, що якщо ніякої «екстраполяції» насправді не було? А було тупо множення даних Держстату на коефіцієнт 0,888 (або 88,8%)? А незначні розбіжності у співвідношеннях – це лише результат округлень (бо не комільфо зазначати у висновках, у що нас 8 110 378,392 (триста дев’яносто дві тисячних) осіб підраховано).

Маючи сподівання, що це все-ж таки плід нашої уяви, і не може ж все бути так тупо, ми спробували відтворити можливе застосування коефіцієнта 0,888 до даних Держстату. Після кількох ітерацій (що зайняло з півгодини часу), нам вдалося із практично 100% точністю згенерувати дані, що їх опублікував п. Дубілет, як буцімто результат "екстраполяції" даних пенсійного реєстру на дані Держстату.

Звертаємо увагу, що на другому кроці округлення до сотень було здійснено через ROUNDUP — до найближчого більшого значення (не питайте, чому, це загадка для нас). Також ці розрахунки може повторити кожен охочий, а для зручності ми також виклали табличку з нашими розрахунками у вільний доступ.

Читайте також: Перепись Дубилета: реальная статистика или подсчет на скорую руку

Як видно із табличок, лише для однієї статево-вікової групи (жінки, 15-24 роки) результат наших примітивних розрахунків не збігся із супер-сучасними методами обробки і аналізу "big data" п. Дубілета. Так, замість 1740 тис. осіб, у нас вийшло 1741 тис осіб.

Але, при цьому, варто відзначити, що у п. Дубілета також не сходяться суми за віковими групами. Так, якщо просумувати усіх чоловіків у його презентації, то виходить 17 млн 281 тис., а не 17 млн 280 тис. осіб. 

Отже, підведемо підсумки. По-перше, п. Дубілет та його команда сфальсифікували загальнонаціональне дослідження, свідомо ввівши в оману всю Україну. По-друге, зробили це тупо і недолуго.

Яка тут може бути мораль? Закінчити цю історію можна хіба що цитатою із фільму "Прочитати і спалити":

Нагадаємо, що Кабінет Міністрів має намір відмовитися від традиційного перепису населення. Дмитро Дубілет вважає, що за допомогою даних мобільних операторів і електронних реєстрів була отримана "досить точна модель" для підрахунку чисельності населення України. Вона показала, що в Україні залишилося лише 37,289 млн осіб.

Він визнає, що цей метод не дає відповіді на більш спеціалізовані питання, такі як склад сім'ї, житло, національність та ін. Але Дубілет вважає, що для відповіді на них можна придумати точкові і дешевші способи дослідження.

Професійні соціологи впевнені, що електронний перепис населення, запропонований урядом, є неефективним і неточним.

Читайте також: Перепис населення: що важливіше – кількість чи якість?

Перший і поки що останній перепис у незалежній Україні провели у 2001 році. Тоді чисельність населення країни становила 48,457 млн осіб. До цього українців "переписували" ще в складі СРСР 1989 року. Тоді в Українській РСР проживало 51,7 млн осіб.

Уряд планував Всеукраїнський перепис населення на 2011 рік. Згодом його перенесли спочатку на 2012, потім на 2013, потім на 2014, після чого на 2016 рік. У грудні 2015 року уряд уп'яте переніс перепис населення – на 2020 рік.

Підписуйся на сторінки UAINFO у FacebookTwitter і YouTube

UAINFO


Повідомити про помилку - Виділіть орфографічну помилку мишею і натисніть Ctrl + Enter

Сподобався матеріал? Сміливо поділися
ним в соцмережах через ці кнопки

Інші новини по темі


Правила коментування ! »  
Комментарии для сайта Cackle

Новини